Solcon storing
Solcon biedt diensten aan als internet, televisie, en glasvezel. Iedereen heeft het weleens meegemaakt, geen internet of telefoonverbinding die niet werkt. In zo’n geval kan er een storing zijn bij de Solcon of er zijn werkzaamheden aan de gang. Wanneer een storing bekend is wordt dit vaak vermeld op de website van Solcon, op een soort storingskaart. Hiervoor kun je een postcode check doen. Is er geen storing, dan ligt het aan het apparatuur of kabels. Check eenvoudig of er een storing is. Doe de postcode check.
Internet storing
In sommige gevallen kun je een storing zelf verhelpen. Bekende problemen zijn traag internet of slechte wifi verbinding. Controleer in zo’n geval of de juiste lampjes branden op je modem. Reset de modem door het knop aan de achterkant aan en uit te doen. Lukt het nog niet om verbinding te maken met het internet? Neem dan contact op de klantenservice van Solcon op 088 – 003 22 22.
Televisie storing
Een televisie storing kan vaak verschillende oorzaken hebben. Als je geen tv kunt kijken of een foutmelding te zien krijgt wordt dit meestal veroorzaakt door verouderde kabels of wanddozen. Controleer of de coax kabels niet beschadigd zijn. Gebruik kabels van goede kwaliteit zodat je minder last hebt van stralingen. Kies voor een coax kabel van minimaal 7 millimeter dik en niet langer dan 10 meter. Een slechte connector kan het signaal verstoren. Controleer bij je mediabox of er geen (rode) lampjes branden.
Bekijk de storingen en werkzaamheden op de Solcon stortingskaart.
Storing met bellen
Als je problemen hebt met vast bellen zoals niet kunnen bellen of gebeld worden, controleer of je wel internet hebt. Herstart eventueel de modem en/of je telefoontoestel.
Solcon klantenservice
Heb je last van trage internet, foutmelding op je televisie of kun je niet bellen? Controleer of er een storing is met de Solcon postcode checker. Heb je van alles geprobeerd en kom je er even niet uit? Neem contact op met de Solcon klantenservice. Je kunt ze bereiken op het nummer:
- 088 – 003 22 22
FAQ
1. Wat kun je doen bij een storing?
Neem bij een storing contact op met de klantenservice van Solcon via 088 – 003 22 22.
2. Wat is de Solcon storing kaart?
Op de Solcon storingskaart staan de actuele storingen en werkzaamheden.
- Caiway gaat verder onder de naam DELTA - 14 augustus 2024
- Simyo: aanpassingen bij Compleet - 22 juli 2024
- Simyo Super Sale: extra scherpe prijzen en Dataplafond - 27 mei 2024