KPN storing

KPN storing

Iedereen heeft het weleens meegemaakt, tijdelijk geen internet of telefoon verbinding. In zo’n geval kan er een storing zijn bij KPN of er is onderhoud aan het netwerk. Wanneer een storing bekend is wordt dit vaak vermeld op een soort storingskaart. Doe eenvoudig de storingscheck en kijk of er storingen of onderhoud gepland is in jouw regio. Op deze pagina leggen we uit wat je kunt doen bij een storing.

Internet storing

KPN storingBij een internetstoring kan het zijn dat je zelf met een paar basis stappen het probleem al kunt oplossen. Volg de stappen hieronder om de storing met internet op te lossen.

Modem controleren

Controleer de lampjes van het modem en de kabels. Brand je modem groen, dan is er niks aan de hand. Knippert het lampje of is het rood dan moet je verder zoeken. Herstart de modem en / of router zodat het opnieuw verbinding kan maken met de server. Wacht tot alle lampjes normaal zijn. Doe een speedtest om de internetsnelheid te controleren.

KPN Experia Box V10A en Box 12 herstarten

Aan de achterkant zitten verschillende poorten voor de stroom, USB, Ethernet, WAN en telefoon. Daarnaast ook de mogelijkheid om te resetten.

Televisie storing

Er is een storing is met televisie dan kun je problemen ervaren met tv-kijken. Zo kan de streamingdienst KPN TV+ niet goed werken of een andere streamingdienst. Veelvoorkomende problemen met (interactieve) televisie is dat er geen beeld of geluid aanwezig is. Probeer verouderde kabels of wanddozen te vermijden. Dit kan invloed hebben op de kwaliteit.

  • Controleer de coax van en naar de televisieontvanger. Het advies is om te kiezen voor een coax kabel van minimaal 7 millimeter dik en niet langer dan 10 meter. Een slechte connector kan het signaal verstoren.
  • Check bij je ontvanger of er geen (rode) lampjes branden.
  • Herstart de modem door de stekker van je modem uit het stopcontact te halen. Wacht enkele seconden en stop de stekker terug. Doe vervolgens hetzelfde met de tv-ontvanger.

Storing bij KPN mobiel

Geen netwerk op je mobiel? Een storing bij KPN kan de oorzaak zijn. Niet kunnen bellen of gebeld worden is dan het probleem.

  1. Sluit alle apps en zet je mobiel uit en aan.
  2. Haal de simkaart eruit en plaats de simkaart weer terug.
  3. Werkt internet via wifi wel, maar niet je mobiele internet op 4G en 5G?
  4. Controleer op storing op jouw adres met de postcodecheck.

Is er een storing bij KPN?

Als er storing bekend is dan kan je dit zien met de postcodecheck op KPN.nl. Ben je benieuwd of er op dit moment een storing is? Vul je postcode en huisnummer in bij de storingskaart. Het melden van een storing bij KPN kan eenvoudig door te bellen naar 0800 – 0402. Bezoek de storingspagina als je meer informatie wilt over de status. Bovendien biedt KPN hier gedetailleerde informatie over de aard van de storing en geschatte hersteltijden.

Compensatie bij een storing

Mocht er een storing zijn, dan wordt het zo snel mogelijk opgelost. Er gelden een aantal regels bij het ontvangen van een vergoeding. De compensatie bij een storing geldt voor consumenten en zakelijke klanten. Duurt een storing tussen 12 en 24 uur, dan krijg je ten minste 1/30 deel van de maandelijkse abonnementskosten terug. Als dit langer is dan 24 – 48 uur, dan heb je recht op een vergoeding van 2/30 deel.

FAQ

1. Wat moet je doen bij een storing?

Neem bij een storing contact op met de klantenservice van KPN via 0800 – 0402.

2. Is er een storing bij KPN?

Vul je postcode en huisnummer in bij de postcodecheck voor de actuele storingen.

3. Wat is de KPN storingskaart?

Op de KPN storingskaart staan de storingen, werkzaamheden en onderhoud.

Meer over KPN storingen vind je op: https://www.kpn.com/service/storingen.htm.

GratisTabletOnline
Laatste berichten van GratisTabletOnline (alles zien)